Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
compress bg (1).webp
עורך דין ברוך גדע
055-660-1981
ייעוץ, ליווי וייצוג בהליכים פליליים בכל רחבי הארץ
עורך דין פלילי ברוך גדע
לייעוץ התקשרו 055-660-1981 או השאירו פרטים:
-אודות הכותב-
עורך דין ברוך גדע

עו"ד ברוך גדע, מייסד המשרד, בוגר תואר ראשון במשפטים, יוצא פרקליטות מחוז חיפה ומומחה בייעוץ, ליווי וייצוג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. 

לקריאה נוספת

-לקוחות ממליצים-

הערר התקבל: תיק אלימות במשפחה חמור נסגר בעילה של חוסר אשמה


אלימות במשפחה
אלימות במשפחה

לקוח משרדנו נחקר בתחנת משטרת עירון בחשד לעבירות איומים ותקיפת בת זוג. החשדות עלו בעקבות תלונה שהגישה אשתו דאז, עמה היה נשוי במשך כעשור ולהם שלושה ילדים משותפים.

על פי התלונה, הלקוח לכאורה איים על רעייתו באומרו "אני אגמור אותך" ו"לא יהיו לך ילדים", וכן נטען כי דחף אותה במהלך ויכוח. אולם, חומרי החקירה בתיק העלו תמונה שונה לחלוטין.

במהלך חקירתו, הלקוח שיתף פעולה באופן מלא, הכחיש את הטענות נגדו והסביר את הקונטקסט של הוויכוח. הלקוח הדגיש כי מעולם לא איים על אשתו או תקף אותה, וכי האמירות שנאמרו היו חלק מוויכוח על רקע תקופה מאתגרת.

לימים, תיק החקירה נסגר בעילה של "חוסר ראיות". הלקוח פנה למשרדנו על מנת שנפעל לשינוי עילת הסגירה, וכך היה: לאחר עיון בחומרי החקירה, עורך דין ברוך גדע הגיש בקשה מנומקת לשינוי עילת הסגירה ל"חוסר אשמה".

הבקשה התבססה על ניתוח מעמיק של חומרי החקירה, שהראו באופן ברור כי לא נמצאה כל ראיה מלבד עדות המתלוננת לתמיכה בטענות נגד הלקוח.

בנוסף, הובאו בפני התביעה נסיבותיו האישיות של הלקוח, לרבות היותו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, בעל היסטוריה של שירות צבאי ומילואים, ועובד מוערך במקום עבודתו.

לאחר דחיית הבקשה הראשונית, עורך דין ברוך גדע הגיש ערר מנומק על ההחלטה. בערר זה הודגש כי המקרה עונה במדויק על התנאים המפורטים בהנחיית פרקליט המדינה לסגירת תיקים בעילת "חוסר אשמה", וכן הוצגה פסיקה רלוונטית התומכת בעמדת ההגנה.

לאחר בחינה מחודשת של התיק, התביעה קיבלה בהגינותה את הערר והורתה על שינוי עילת הסגירה ל"חוסר אשמה". החלטה זו משמעותה מחיקת הרישום המשטרתי ומהווה הכרה מלאה בחפותו של הלקוח.


להלן ההחלטה בדבר קבלת הערר:


החלטה בערר
החלטה בערר


חשיבות שינוי עילת הסגירה ל"חוסר אשמה"

מקרה זה ממחיש את החשיבות הרבה של עילת הסגירה. ויתרה מכך – ממחיש עד כמה חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי העוסק בתחום. גם כאשר תיק נסגר, עילת הסגירה יכולה להשפיע משמעותית על עתידו של האזרח. סגירת תיק בעילה של "חוסר ראיות" משאירה רישום משטרתי שעלול להשפיע על אפשרויות תעסוקה, קבלת רישיונות שונים ואף על המוניטין האישי. זכרו! בקשה לשינוי עילת סגירה שאינה מוגשת בצורה מקצועית או בצורה שאינה נכונה עלול להסב נזקים בלתי הפיכים בעתיד שעניינם פגיעה בסיכויי קבלת הערר במקרה הטוב ופתיחת תיק החקירה מחדש במקרה הרע.

על כל פנים, אם נחקרתם במשטרה ותיק החקירה נגדכם נסגר, חשוב לבדוק מהי עילת הסגירה. במידה והעילה אינה "חוסר אשמה", מומלץ לשקול הגשת בקשה לשינוי עילת הסגירה. חשוב לציין כי אין מגבלת זמן להגשת בקשה כזו, ולכן ניתן לפעול גם שנים לאחר סגירת התיק.


נחקרתם בחשד לביצוע עבירה? תיק החקירה נסגר ואינכם יודעים אם הוא מופיע ברישומיה של המשטרה?


עורך דין ברוך גדע, יוצא המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז חיפה, הנו בעל ניסיון רב ואחוזי הצלחה גבוהים בתחום מחיקת רישום פלילי וביטול רישום משטרתי. משרדנו זמין לרשותכם להתייעצות וטיפול בנושא. בכל שאלה, ניתן ליצור קשר בטלפון 055-6601981 או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת.

זכרו, גם אם תיק נסגר נגדכם בעבר, עדיין יש אפשרות לנקות את שמכם לחלוטין ולפתוח דף חדש. אל תתנו לרישום משטרתי להגביל את עתידכם - פעלו עוד היום לשינוי עילת הסגירה ל"חוסר אשמה".

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עורך דין פלילי בבית שמש

מחפשים עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה בבית שמש? עורך דין ברוך גדע מתמחה בייצוג לקוחות בתיקים פליליים מורכבים ורגישים וידוע כבעל אחוזי הצלחה...

Comments


bottom of page